Masterclasses

De Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht organiseren voor V4, V5, V6 en H5 leerlingen masterclasses over diverse onderwerpen: van wiskunde, taal, recht, filosofie, media en communicatie tot natuurkunde, geneeskunde, informatica, geschiedenis, economie, sociologie, onderwijs, kunst, etc.

De masterclasses duren een of twee dagen en bestaan uit hoorcolleges, werkcolleges en soms rondleidingen of excursies. Het deelnemen aan een masterclass is gratis.

Een masterclass is de uitgelezen kans om je verder te verdiepen in een bepaald onderwerp of om inspiratie op te doen voor je profielwerkstuk. Je maakt mee hoe het er op de universiteit aan toe gaat, waardoor een masterclass ook kan helpen bij je studiekeuze. Bovendien ontmoet je scholieren met dezelfde interesses.

Coördinator beta masterclasses: Arisca Visser (vis@hetnieuwelyceum.nl)

Coördinator alfa-gamma masterclasses: Christine Boucharel (bol@hetnieuwelyceum.nl)

Volledige brochure: https://u-talent.nl/leerlingen/leerlingen-bovenbouw/masterclass/

Inschrijven

Inschrijving geschiedt via het inschrijfformulier dat per mail naar de leerlingen wordt verstuurd. Vergeet niet het formulier aan je ouders te laten ondertekenen. Je scant het ingevulde document en je stuurt het in een PDF-formaat naar bol@hetnieuwelyceum.nl
(alfa-gamma masterclasses) en/of vis@hetnieuwelyceum.nl (bèta masterclasses). Je vult één inschrijffomulier per masterclass in.

Houd rekening met de data van de toetsweken! Sommige masterclasses zijn niet voor V4 en H5-leerlingen toegankelijk.

Mocht je aanvullende informatie nodig hebben, kun je via de mail met Christine Boucharel of Arisca Visser contact opnemen.