Meld je aan op Het Nieuwe Lyceum

De aanmeldprocedure is dit jaar anders dan de afgelopen jaren. Je meldt je aan met een voorkeurslijstje. Bekijk het filmpje waarin alles wordt uitgelegd.

Op Het Nieuwe Lyceum hanteren we geen voorkeursregels; iedereen is welkom! Of je nu uit Utrecht, Den Dolder of Bilthoven komt en of er nu wel of niet een broer of zus bij ons op school zit, dat maakt allemaal niet uit.

Wij nemen leerlingen aan met een havo, havo/vwo of vwo-advies. Als je HNL bovenaan je voorkeurslijst zet, dan hebben we gezien de historie hoogstwaarschijnlijk wel een plekje voor jou.

Mocht je andere informatie willen of heb je vragen, mail dan gerust naar Marjolein Regtuijt reg@hetnieuwelyceum.nl of naar Roos Appel app@hetnieuwelyceum.nl

Hoe meld je je aan?

Bekijk dit filmpje waarin alles duidelijk wordt uitgelegd.

Dag van een brugklasser op HNL

Jump naar de brugklas!

Ga jij bijna naar de middelbare school en ben je benieuwd hoe het bij ons op HNL gaat?

Wij hebben speciaal voor groep 8 een informatie boekje gemaakt. Lees hier leuke weetjes en belangrijke informatie over Het Nieuwe Lyceum. Wie weet jouw nieuwe school!

Het brugklasteam vangt je op!

Wij begrijpen heel goed dat het spannend is om naar de middelbare school te gaan. Daarom staat ons brugklasteam voor je klaar. Al voor de zomervakantie kom je een middag langs om kennis te maken met je nieuwe klas en mentor.

Direct na de grote vakantie start je met een introductieweek. In die week leer je op een leuke manier alles van HNL kennen. Je ontmoet je klas en je mentor, docenten komen langs om zich voor te stellen en je ontmoet de leerlingmentoren. We sluiten deze week af met een groot feest, speciaal voor alle brugklassers.

Wat voor school is Het Nieuwe Lyceum?

• Op HNL leer je na te denken over wat belangrijk is in het leven.
    ‘Wij leren niet voor school maar voor het leven.’
  • Je docenten vinden het leuk om samen met jou te leren,
    te onderzoeken en samen te werken.
  • We hebben een speciale brugklasvleugel met een studieplein.
    Hier kan je zelfstandig of in groepjes aan opdrachten werken.
  • Bij ons werk je met een eigen MacBook.
    Je gebruikt ook nog boeken en schriften hoor!

Op Het Nieuwe Lyceum werken we volgens vier leidende principes:

• We verwelkomen ieders eigenheid
  • Wij stimuleren een onderzoekende houding
  • We benutten de meerwaarde van samenwerking
  • We bouwen voort op wat goed gaat