Mediatheek

Welkom op de mediatheek van het HNL!
De mediatheek bevindt zich op de 1e verdieping van de school.
Je kunt er elke dag terecht van:

9:00 – 12:00 uur en van 12:30 – 15:30 uur.

Leerlingen en medewerkers kunnen hier boeken en Dvd’s lenen, de krant of tijdschriften lezen en informatie opzoeken of werken. Wij hebben in de mediatheek 18 stilte werkplekken. Op het studieplein (buiten de mediatheek) zijn 26 werkplekken waar overlegd mag worden. In de mediatheek hebben we nog 4 laptops waarop de leerlingen in de mediatheek kunnen werken en printen, en die voor noodsituaties uitgeleend worden.

Eigen Mediatheek site

Wij hebben een eigen Mediatheek site. Hier kun je een eigen account aanmaken in de blauwe balk onder “mijn auraspace”. Ook kun je een Aura Library App downloaden op je mobiel. Heb je hier vragen over? Kom dan even bij ons langs in de mediatheek.

Jouw voordelen zijn dan thuis kijken welke boeken je geleend hebt, zien wanneer je ze moet inleveren, een reservering maken van een boek wat je wil lenen, thuis verlengen van je boeken: LET OP!, dit kan maximaal 2x.

Mediatheek site

Wat kun je doen?

• Een boek of dvd lenen, verlengen of reserveren
  • Studeren / huiswerk maken
  • Werken op de laptop
  • Informatie opzoeken in tijdschriften en naslagwerken
  • Informatie opzoeken op internet en online databanken
  • Printen (zwart/wit en kleur), kopiëren en scannen
  • Werkstuk inbinden
  • Snelhechter kopen, kantoorartikelen lenen
  • En natuurlijk de krant, een tijdschrift of een boek lezen

Huisregels

In de mediatheek ben je bezig met je huiswerk, project of werkstuk. Omdat er geleerd en gewerkt wordt aan taken voor school,  streven wij na dat in de mediatheek en op het studieplein een prettige werksfeer heerst. Wij verwachten hier een actieve werkhouding van de leerling. Een belangrijke huisregel op het studieplein is: ‘overleggen is prima, maar zorg dat een ander geen last heeft van jou’

De laptops gebruiken we voor geen andere doeleinden dan studie. Spelletjes, Facebook, vrijetijd zaken, chatten, downloaden enz. is nadrukkelijk niet toegestaan.

Er wordt niet gegeten, gesnoept en gedronken in de mediatheek en op het studieplein (uitzondering is een flesje water). Ook wordt er niet getelefoneerd.

Medewerkers

Nelleke Lit - lim@hetnieuwelyceum.nl